הורוסקופי אסטרולוגיה כוכבים ואסטרולוגיה | כוכבי הלכת באסטרולוגיה | כוכבים במזלות

כוכבים ואסטרולוגיה | כוכבי הלכת באסטרולוגיה | כוכבים במזלות

8420
0
כוכבים כוכבי הלכת באסטרולוגיה כוכבים במזלות

האסטרולוגיה מתבססת על ההתבוננות בכוכבים. אין כאן טענה שהכוכבים והמזלות הם הגורמים לכל דבר שמתרחש. מה שאנו מתבוננים בו הוא סנכרון – הדברים מתרחשים בסנכרון. כל תנועה זורמת דרך החלל, השמיים והארץ. הכוכבים אינם גורמים למאורעות, הם רק מציינים לנו  דברים, מתארים עבורנו מה שכבר מתרחש. אך לצורך הנוחות, האסטרולוגים משתמשים בביטוים כמו "ונוס גורם לך לאהוב את זה…מאדים גורם לך להתנהג כך…". זוהי רק צורת דיבור אך היא אינה מתארת במדויק את הדברים כמו שהם.  הכוכבים אינם מאלצים אותנו לנהוג בצורה זו או אחרת, אולי המטאפורה המתאימה היא השוואה לשעון המראה כי השעה היא חמש אחר הצהריים, הזמן לסיום יום העבודה. השעון הוא לא זה שגרם לנו לסיים את העבודה, זוהי רק אינדיקציה. בסופו של דבר השעון לא מכריח אף אחד ללכת הביתה, אך למרות זאת אנו נותנים לו משמעות.

כאשר אנו מדברים על הכוכבים במונחי האסטרולוגיה, אנו כוללים גם את השמש והירח, גם זה לצורך נוחות. עשרת הכוכבים באסטרולוגיה הם: השמש, הירח, כוכב חמה, נוגה, מאדים, צדק, שבתאי, אורנוס, נפטון ופלוטו. כל כוכב מסמל רכיב אחר של החיים, סוג אחר של אנרגיה. במונחים פסיכולוגיים אנו יכולים לכנותם צרכים או מניעים.

כוכבי הלכת באסטרולוגיה : כוכבים במזלות

השמש – ה"אני"

התכונה החזקה: שלטון

התכונה החלשה: שתלטנות

השמש מסמלת את האגו, את המהות, החלק הבלתי משתנה באדם – הכוח הרגוע, היציב והעמוק שבתוכך, המאפשר לך להפעיל את כוח הרצון, לקבל החלטות ולהוביל את כל שאר החלקים של חייך. השמש מסמלת את הרצון שלך והמזל קובע את הצורה בה הרצון מתבטא באמצעות הפעילות של כוכבי הלכת האחרים בהורוסקופ. זכור שהמזל הוא רק ההתחלה של הדיוקן שלך אם חושבים על ההורוסקופ כעל ציור של הנפש שלך. מאפייני המזל הם קווי המסגרת של הציור אותם משרטטים על הקנבס, כפי שבציור משרטטים את קווי המסגרת של הגוף, זוויות הפנים וצורת העמידה. המזל משרטט את תכונותיכם הבסיסיות. האם אתה מתחבר לאנשים בקלות, האם אתה נדיב, האם אתה קל דעת, כל אלה מושפעים ממספר גורמים שהשמש היא רק אחד מהם.

הירח – אני מרגיש

התכונה החזקה: הסתגלות

התכונה החלשה: חוסר עקביות

חשיבותו של הירח במפת הלידה שלכם היא זהה לחשיבות השמש. השמש מסמלת את האישיות שלכם כפי שהיא נראית בעיני אחרים. הירח לעומת זאת הוא הצד באישיות שאתם רואים. הירח מסמל את הטבע הרגשי שלכם ואת התגובות האינסטינקטיביות – תגובות רגשיות מבוססות על ניסיון העבר ותבניות שפיתחתם בתת מודע. זה כולל את כל הדברים הבלתי רגילים, מצבי הרוח והשינויים שקשורים לחיים הפיזיים אשר הם מפריעים. הירח מתאר את הצורה בה אתם מתנהגים ברגעים שאין לכם זמן לחשוב,   תגובתכם המיידית. בוודאי קרה לכם שהתחרטתם על איך שהתנהגתם, הרגשתם כאילו לא זה לא הייתם אתם באותו הרגע. ובכן, זוהי בוודאי השפעתו של הירח. מזל הירח מסמל את הצורך הבסיסי והכי חשוב שלכם. בדרך כלל, הצד שלכם אשר מושפע מהירח יהיה גלוי אך ורק לאלו שגרים אתכם או האנשים הקרובים אליכם ביותר. זוהי הליבה הפנימית שלכם אשר מרגישה לפעמים קינאה, שנאה, פחד ויש בה פנטזיות שגם אתם לפעמים מתכחשים להן. מצד שני זהו גם הירח שיש לו התפרצויות שמחה ספונטניות. הירח משפיע על המזל האסטרולוגי שלכם; הוא מביא כוחות חדשים, מניעים שונים ואלמנטים רוחניים לאישיות של המזל. למשל תאומים עם ירח בשור יהיו אמינים יותר מתאומים עם ירח בדלי. זוהי עוד סיבה מדוע איננו יכולים לנתח את אישיות האדם אך ורק על פי המזל.

הירח הוא גם סמל לנשיות ופוריות; הירח מאפיין את היחסים עם האימא ועם נשים בכלל. אצל גברים הירח משפיע על סוג הנשים איתן הגבר מרגיש הכי בנוח. אמנם ונוס משפיעה על העדפות הרומנטיות והארוטיות של הגבר, הירח עדיין משפיע על סוג האישה בה הגבר יבחר לבת זוג. הצרכים של הירח חזקים מהרצונות של ונוס.

מרקורי (כוכב חמה) – אני חושב

תכונה חזקה: התבטאות

תכונה חלשה: אי נחת

מרקורי הוא הכוכב של האינטליגנציה והתקשורת. הוא שולט על החלק הרציונאלי והאינטלקטואלי שלנו, תפיסה, היגיון, זיכרון, דיבור וכתיבה. מרקורי משקף את היכולת שלנו לאסוף ולמיין את המידע אותו אנו קולטים באמצעות החושים והחוויות שלנו. הוא משקף את הדרך בה אנו רואים, שומעים, מבינים ומטמיעים מידע. מרקורי מסמל את אותה הסקרנות הילדותית שמניעה אתכם ללמוד, לנתח ולחפש היגיון. למרקורי יש גם נגיעה לתחבורה ומסעות קצרים ואפילו למערכת העצבים. בין ההתגשמויות החיוביות של מרקורי ניתן להזכיר את הדיבור החכם, הרהיטות, השכנוע, הופעה בפני קהל ומוח מהיר וחד. ההתגשמויות השליליות יותר כוללות חור נחת, נטייה לקחת הכול בצורה קריטית, סרקזם, וכחנות וערמומיות. השנינות של מרקורי יכולה בקלות להתגלות כתחבולות. שקרים, הונאה וזיוף הם דוגמאות לכוחו השלילי של מרקורי. המזל של מרקורי במפת הלידה מראה את הסגנון והעדפה שלכם בתקשורת ולמידה. נוכחות חזקה של מרקורי במפת הלידה, ללא השפעות שליליות מצביעה על מוח מבריק.

ונוס – אני אוהב

תכונה חזקה: חיבה

תכונה חלשה: התקפלות

ונוס יודעה בתור כוכב האהבה, התענוג והיופי. היא מייצגת את היכולת שלנו להביא חיבה וליהנות מיופי. זה כולל גם את היכולת למשוך ולהעריך את הדברים בעולם, בין אם הם רגשיים, חומריים, נפשיים או רוחניים. ונוס מגדירה את האנשים שתמשכו לחייכם, בהתאם לערכים החברתיים שלכם. הדברים הנשלטים על ידי ונוס הם הסקס אפיל שלכם, הרומנים, האומנויות, היופי, הקישוטים, חיבה, מחוות חברתיות, הרמוניה וחברות. מכיוון שוונוס היא כוכב התענוגות, היא משפיעה על ההנאות אשר מושכות אתכם ולפיכך גם הדברים עליהם אתם מוציאים כסף . המיקום של ונוס במפת הלידה יכול לענות על שאלות כמו: אילו מאהבים אתם מושכים? האם אתם מפלרטטים? האם אתם מוצאים אושר במערכות היחסים שלכם? האם אתם מתאכזבים לעתים קרובות?

ונוס משפיע מאוד על האופן שבו אתם מבטאים את עצמכם במערכות יחסים, אהבה ונישואים. אך לעומת זאת ונוס גם מסמן את הגישה שלכם כלפי כסף, רכוש, נוחות ומודעות חברתית ואסתטית. ונוס קובע את תפיסת "האישה המושלמת" אצל גברים ואת סוג האישה אליה הגבר נמשך. מיקום הבית של ונוס משפיע על סוג האנשים איתם תרצו לפתח מערכות יחסים, הן ברמה החברית והן מהבחינה הרומנטית.

מבין התכונות המוערכות של ונוס ניתן למנות קסם אישי, דיפלומטיות וטקט. כמה מההשפעות השליליות של ונוס הן פינוק עצמי, קנאה, תאווה וחוסר נאמנות.

מאדים – אני פועל

תכונה חזקה: יוזמה

תכונה חלשה: גסות

מאדים הוא בדיוק ההיפך מוונוס; בעוד ונוס מייצגת את האישה, מרס הוא כולו של הגברים. ונוס היא הרמוניה ומאדים הוא קונפליקט. מאדים הוא פשוט כוכב של אנרגיה פיזית. הוא שולט על החשק המיני והשימוש בכוח. מאדים קשור לרצונות ושאיפות רגשיות, פיזיות, מנטליות ורוחניות המעוררות פעילות. קודם כל צריך להשתוקק למשהו ולרצות אותו לפני שמושיטים את היד לקחת אותו; מאדים הוא התשוקה מאחורי הפעילות. מאדים מסמל את היכולות להפוך רעיונות למעשה. המזל של מאדים במפת הלידה מסמל את החיוניות, האנרגיה וסגנון הפעולה. במפת לידה של נשים מאדים מסמן את סוג הגבר שהיא תמשוך אליה. מאדים בצורתו המושלמת מייצג את האנרגיה הטמונה בנו והרצון האנושי. כאשר מאדים נמצא תחת שליטה הוא נותן מנה בריאה של אסרטיביות ואמביציה. אך במצבים קיצונים מאדים הופך אנשים לכועסים, גסים ואלימים.

יופיטר – אני גדל

תכונה חזקה: אדיבות

תכונה חלשה: התרברבות

יופיטר הוא הכוכב של המזל הטוב, אופטימיות, הצלחה ונדיבות. יופיטר מביא שמחה לחיינו. יופיטר הוא הכוכב הגדול ביותר במערכת השמש ומסמל שפע ובזבוזים. הוא מסמל ידע, נטייה גדולה לחזון, ביטחון, צדקה ורצון טוב, כנות ויושר. בניגוד למרקורי המסמל חוכמה יום יומית, החוכמה של יופיטר היא ברמה הפילוסופית. יופיטר נותן לנו מבט רחב על הנפש הגבוהה יותר. מבחינה פסיכולוגית ניתן להגיד כי זהו החיפוש אחר המשמעות והאמת, מכאן נובע שהוא מייצג חוק וצדק, פילוסופיה, צדק, מטפיזיקה וחינוך. יופיטר מכיל בתוכו את הדחף לשיפור עצמי על ידי השתתפות בשלמות הגדולה יותר. זה גורם לדחף לחקור את החיים. המזל של יופיטר הוא האינדיקציה של האידיאלים, האתיקה, הדת והפילוסופיה של הפרט. יופיטר במפת הלידה מראה איפה ישנה סבירות לקבל טובות והנאות פיננסיות וחומריות, במקום בו תבטא נדיבות כלפי אחרים. הבית של יופיטר הוא המקום בו אנו אופטימיים וכל העניינים זורמים בטבעיות. התכונות של יופיטר כוללות נדיבות, חוכמה, מוסר ורוחניות. אם שליליות נכנסת למפת הלידה אז האנרגיה של יופיטר מתבטאת בתור הצדקה עצמית, מופרזות, הגזמה, שטחיות וקנאות. אך למרות כל זאת, גם כשהליליות נוכחות יופיטר עדיין שומר על תפקידו כמגן ומביא תועלת. גם כשהשליליות נוכחת עדיין תוכל לנחות על הרגליים ואך ללמוד מכך שיעור חשוב.

שבתאי – אני משיג

תכונה חזקה: שיטה וארגון

תכונה חלשה: אנוכיות

בעבר האסטרולוגים ייחסו לשבתאי תכונות של רוע, סימן לאסון וסבל בכל מקום בו הוא נמצא. כאשר ונוס מבקשת אהבה, שבתאי הוא שדוחה אותה. כאשר יופיטר מבטיח מזל טוב, צדק מעכב זאת. כאשר מרקורי מביא חדשות טובות, שבתאי מפחית אותן. וכאשר מאדים הולך מהר מידי או חזק מידי, שבתאי מרסק אותו. אך השפעות אלו אינן בהכרח רעות. שבתאי פשוט מייצג את הגבולות והאיסורים, הבטיחות והפרקטיות, הרצינות והמסגרות. שבתאי הוא החוקים והגבולות אשר נקבעו על ידי החברה או הקארמה. הגישה המודרנית באסטרולוגיה מתייחסת לשבתאי כאל גורם מעכב אשר בזכותו מושגת תוצאה יותר טובה, כמו הביטוי 'כל עקבה לטובה'.

שבתאי שולט על האמביציה, הקריירה, הסמכות וההיררכיה בהתאם למסגרת החברתית. זה נוגע לתחושה המחויבות, המשמעת והאחריות,  והסיבולת הפיזית והרגשית בזמנים קשים. שבתאי הוא קודר וקר, מלנכולי ורציני. כאשר הוא נוכח במפה שלכם, הוא מסמל תחום בחיים שלכם שלגביו אתם מרגישים בושה. כל עוד אתם מרגישים את אותה הבושה, יש שם שיעור שחשוב ללמוד. אבל זהו גם המקום שבו העבודה הקשה שלכם תשתלם  ותוביל להצלחה. בנוכחותו הטובה ביותר הוא מביא סדר וארגון. בצורתו הרעה האנרגיה שלו מופיעה בצורת אנוכיות. המזל של שבתאי נותן לנו רמזים לגבי תחום העיסוק המתאים לאדם.

אורנוס – אני מתפתח

תכונה חזקה: מקוריות

תכונה חלשה: מרדנות

אורנוס מייצג את הדחף התת מודע להכיר את האני הפנימי (השמש). כמו מכת ברק, אורנוס מסמל הבזקים של תובנות, רגעים של התגלות  ויצירתיות. האנרגיה של אורנוס בדרך כלל מתוארת כפתאומית, מביאה שינוי, הלם ומשבשת. כמו הברק, אורנוס פורץ לחיינו ולדפוסים שלנו. רעיונות חדשים מגיעים למחשבה שלנו, מביאים פתרונות חדשניים לבעיות עקשניות. זוהי האינטואיציה המתעוררת לעולם אשר נמצא מעבר למסגרות החברתיות. אורנוס כופה עלינו שינויים פתאומיים כאשר הדברים הישנים חסרי שימוש, דבר חדש המגיע ממקום גבוה יותר מתחיל. אורנוס מכיל טכנולוגיה ואלקטרוניקה. אורנוס מזרז את הנפש, עוקף את ההיגיון ומגיע למסקנות בדילוג מההתחלה לסוף. אורנוס מחפש את האלטרנטיבות לדברים המקובלים, לפעמים מכניס את האחרים להלם. נאמן לעצמו, אורנוס בולט בין יתר הכוכבים מכיוון שמסלולו נוטה על הצד. בהופעתו הטובה הוא מעודד מקוריות, ורסטיליות ועצמאות. בהופעתו הרעה הוא מעודד אקסצנטריות, סטייה ומרדנות. אורנוס דורש חופש.

נפטון – אני חולם

תכונה חזקה: אידיאליזם

תכונה חלשה: עמימות

נפטון מייצג את הדחף הבלתי מודע להמיס את הגבולות האגוצנטריים, לאבד את עצמך בעולמות אחרים של הקיום. בעוד אורנוס מבזיק לחיינו רגעים של תובנות ומבט חטוף לעולמות אחרים, נפטון הוא אותם העולמות האחרים. נפטון ממיס את דפוסי החיים על מנת ללמדנו משמעויות חדשות בדרך לחוכמה אוניברסלית. נפטון מייצג דברים שהם לא באמת כפי שהם נראים, הדברים המשלים והלא מציאותיים. זהו כוכב של פתיחות ודמיון, בלבול, אשליה ותעתועים. ניתן להגיד שנפטון הוא כוכב מיסטי המציע חזיונות של כוח עליון ולכן הוא מציע לנו ריפוי רוחני ושירות לאחרים, אך מצד שני הוא יכול לגרום לנו ללכת לאיבוד בעננים ובחלומות. ברוב הפעמים כאשר נפטון נוכח במפת הלידה הוא גורם לבלבול בבית. כאשר נפטון ממוקם בצורה השלילית הוא מעיד על נטייה לברוח מהמציאות. לגבי השאלה באיזה אופן מתבצעת הבריחה מהמציאות זה כבר תלי בבית ובמזל – זה יכול להיות באמצעות סמים משני תודעה, אלכוהול, חלומות בהקיץ, התמכרות למין, פסיכוזות, נטייה התאבדותית וביטויים אחרים של בריחה מהמציאות. בצורתו החיובית הוא נותן השראה לאומנות, מוסיקה, תיאטרון, מחול, שירה וקולנוע. מעל לכל, נפטון מייצג את הבלתי מוחשי והופך אותו לאמתית בעניינו.

פלוטו – אני מעצים

תכונה חזקה: שינוי

תכונה חלשה: היפוך הדברים

פלוטו מייצג את הדחף הבלתי מודע להפוך את אנרגיית האגו המודחק לאנרגיה קבוצתית על מנת לאפשר לפרט לתפוס את מקומו באבולוציה החברתית. פלוטו מייצג מיניות, אך בניגוד למרס המייצג מיניות ברמה האנרגית, פלוטו מייצג את האקט עצמו. כמו כן הוא מייצג רצונות אובססיביים, שינוי, כוח והמרכיבים של העושר. פלוטו שולט על השינויים הדרסטיים, אותם השינויים אשר מביאים תהפוכות. פלוטו הוא הכוכב האיטי ביותר, לכן כאשר הוא בסביבה דור שלם יושפע ממנו, דבר אשר יכול להוביל לאירועים בעלי משמעות היסטורית. שינויים היסטוריים ושינויים דרסטיים בחברה מיוחסים לפלוטו. מבחינת הפרט, הבית שפלוטו תופס במפת הלידה מראה איך האנרגיה שלו תשפיע על חיינו. יתכן שפלוטו יגרום לך לסבל ומשבר, אך לכל זה יש מטרת ריפוי. פלוטו מזוהה עם חוסר זהירות, אובססיביות וכפייתיות, התנגדות רגשית והתעלות. פלוטו מתקשר לתעלומות מסתוריות, סודות ודברים שהם בגדר טאבו.

להשאיר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here

16 + eleven =